קצת על חשיבותה של הסטטיסטיקה בשיווק שותפים

אחד הפרמטרים הכי חשובים בהצלחה בשיווק שותפים הוא היכולת לעקוב ולנתח אחר תנועות של הגולשים בעמודי הנחיתה והמוצר. הסטטיסטיקה חשובה מאד בשיווק שותפים על מנת שנוכל לזהות קמפיינים מצליחים, כדי שנדע לשמר אותם וייתכן שלהוסיף לתקציב שלהם ומאידך לדעת להשהות או למחוק קמפיינים עם תוצאות לא מספיק טובות. יכולת המיטוב והאפשרות לבצע ניסויים בין אלמנטים שונים שניתנים לבחינה היא הכרחית.

ישנם מרכיבים רבים שניתן לבחון ולמדוד. ניתן לנתח את היקף התנועה ולזהות את מקורותיה (לדוגמא תנועה מפייסבוק מול תנועה אורגנית, תנועה מפייסבוק מקמפיין מסויים מול קמפיין אחר ותנועה ממודעה מסויימת עם קופי ותמונה מסויימים מול מודעות אחרות). כמו-כן, ניתן לזהות את אחוזי המכירה, לדוגמה מקמפיין מסויים יש 3 אחוזי מכירה ומקמפיין אחר 10 אחוזים. ישנם עוד מרכיבים כגון אחוז הרשמת לידים, זמן צפיה בעמוד, כמות עמודים נצפת על ידי כל לקוח פוטנציאלי, אחוז נטישה של עמודים ועוד.

מלבד המרכיבים הללו, ניתן לקבל סטטיסטיקה על מתחרים. ישנם אתרים כמו semrush שמאפשרים לעקוב אחרי מתחרים ולזהות סטטיסטיקה שלהם. ניתן לקבל סטטיסטיקה על משך פרסום של מודעה מסויימת של מתחרה כדי לזהות מודעות טובות יותר או פחות וניתן לזהות טרנדים עלי ידי שימוש בגוגל טרנד.

מלבד קמפיינים אנחנו יכולים לקבל סטטיסטיקה של דיוור לרשימות תפוצה ולצפות בנתונים כמו אחוזי הקלקה על אימיילים ואחוזי הסרה מרשימה.

לסיכום, ישנם עוד מרכיבים רבים וסטטיסטיקה כאמור היא אחד הכלים החשובים ביותר של כל משווק שותפים. ישנם כלי סטטיסטיקה חינמיים כמו גוגל אנליטיקס שנותנים ים של מידע וישנם כלים ושרותים בתשלום כמו כלים לחקר ביצועים של מתחרים.

משווקי שותפים מסתכלים על הסטטיסטיקה מדי יום ומנתחים, אבל חשוב לא להתמכר לסטטיסטיקה ורק לשבת כל היום ולעשות רפרשים כדי לראות נתונים משתנים. הרבה פעמים הסקה על סמך פרק זמן קצר של סטטיסטיקה או על כמות נמוכה של נתונים יכולה להביא מסקנות פזיזות ולא נכונות ולכן חשוב לתת לקמפיינים זמן לרוץ ולצבור מספיק מידע כדי שהסטטיסטיקה תהיה יחסית מדויקת. בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *